"Tidak akan kayanya kita kalau terlalu kedekut untuk bersedekah, dan tidak akan miskinnya kita kalau kita selalu bersedekah"

Thursday, February 21, 2013

Nak kulit cantik punya pasal

Ramai yang diluar sana masih tidak mengendahkan penjagaan diri apatah lagi penjagaan dalaman. Termasuk saya sendiri. Tapi itu cite dulu-dulu.

Saya memang suka mencari produk-produk kecantikan utk bernampilan menarik. Tetapi saya hanya fokus untuk kecantikan luaran sahaja (sebab muka tak cantik tu yang sibuk nak tenyeh macam-macam nak nampak cantik). Macam-macam yang saya cuba dari semurah-murah produk ke produk yang agak mahal; tapi takdelah beli yang mahal-mahal macam Estee Lauder or SKII. Sekadar Loreal, Revlon, tu dah kira mahal bagi saya. Dari penjagaan kulit sampai nak main warna-warna; make up la... 

Apa hasilnya?

Kulit saya masih lagi rasa suram, mendung kelabu dan seangkatan dengannya...Tension tau...

Adalah saya beli supplement kat farmasi. Tapi disebabkan harga yang mahal dan kesan yang entah apa-apa saya STOP! Itu cerita masa 20an.

Bila dah masuk 3 series ni, lagi2 dah beranak ramai ni mulalah rasa self esteem low giler... Tengok kulit; ko sendiri pun tak lalu nak tengok ok... ngan jerawat yang berlumba-lumba keluar ikut suka hati. Ngan badan yang senantiasa letih. Rasa macam Pecah Seribu....

I rasa dah cite dulu ni tapi takpe lah.. korang pun bukan rajin nak cari post-post i yang dulu-dulu kan.... meh i cite balik...

Kesedaran ini berlaku selepas kelahiran Ammar.... dah masuk anak empat baru ko insaf ya... Anyway, dok pikir apa la aku nak buat ngan kondisi aku ni.... carilah pakcik google.... search dan search jumpa la satu blog ni kepunyaan CMP Honey. Memang suka tengok dia, dahlah cantik, gebu and dia pun dah beranak pinak tapi anggun ok... Apalagi i pun contact dia. Berlakulah urusan jual beli ngan dia. Dia offer skincare set n ESP.

Setelah mengamalkan Shaklee selama almost 1 month, rasa macam ada perbezaan... so sampai sekarang la saya mengamalkan vitamin Shaklee and dah jadi distributor pun. Tapi tak register under CMP Honey; ngan my loving mami Tuty Rahiza

So, apa kebaikan mengamalkan Vitamin Shaklee ni...

1. Sekarang rasa kulit cerah; tak lah putih melepak macam tepung gomak tu tapi cerahlah...

2. T Zone kurang berminyak; klu tak dulu kuar lunch time, muka dah rasa bertakung minyak boleh bagi kat kedai makan tu...

3. Membekal tenaga... tak rasa penat yang sangat-sangat..

4. Masalah rambut gugur berkurangan

5. Kalau luka cepat sembuh dan kurangkan kesan parut

Banyak lagi manfaatnya....

Yang paling saya suka is ESP. You all boleh refer sini, kenapa ESP menjadi pujaan ramai...


Yang paling best, semua golongan boleh amalkan protein ni tak kira tua or muda.

Harga is RM150 (WM) / RM155 (EM).

Harga boleh nego yer dun worry. 





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...