"Tidak akan kayanya kita kalau terlalu kedekut untuk bersedekah, dan tidak akan miskinnya kita kalau kita selalu bersedekah"

Thursday, September 27, 2012

Nak Kulit Cantik dan Sihat?

Salam.

Umum mengetahui yang perempuan tidak akan puas dengan apa yang dimiliki. Orang ada bag Coach, nak jugak. Orang ada baju cantik, nak jugak. Orang ada kasut cantik, nak jugak dan etc. Kesimpulannya, kebanyakan perempuan termasuklah saya sendiri suka akan benda-benda yang cantik. 

Sekarang ni pulak, trend orang nak kulit cantik. Bukan setakat cantik, nak sihatlah, nak putihlah, nak gebulah, macam-macam kan? Saya pun tak terkecuali gak tau. Pelbagai brand; you name it kat Guardian or Watson yang saya dah try nak bagi kulit saya cantik, putih, berseri, takde cela sampaikan rasa kecewa sangat bila produk tak memberi kesan yang diidamkan. Hmm, being a woman is not easy. Bukan apa, nak cantik ni pun untuk suami and untuk kepuasan sendiri gak. 

So, dipendekkan cerita satu hari tu saya terpikir apa nak buat lagi nak bagi kulit saya ni 'chomel' (perasan kan..bagi chance la) saya pun google and terjumpa la satu produk yang telah menjadikan saya obses iaitu Shaklee Skin Care supplement.

Kenapa saya pilih Shaklee? Sebabnya, baca testimonial orang yang memakan supplement ni wajah diaorang bersinar-sinar macam spotlight (tu saya tambah ya...) cantik sangat. Saya pun nak jadi cam gitu..

Nilah saya selepas mengamalkan Shaklee Skin Care Supplement. Mungkin ada yang kenal saya akan cakap takde beza pun, tapi saya yang makan saya tahulah. Saya rasa sendiri kulit saya hari-hari. 


Apa komen saya? 

Saya rasa:-

- Kulit saya lebih cerah (dulu rasa malap je)
- Kulit saya kurang berminyak (dulu macam rasa minyak bertakung kat muka)
- Kulit saya kurang didatangi jerawat; klu ada pun manja-manja je nak kuar 
- Kulit saya rasa gebu (i rasa ok!)
- Eye bag saya kurang kelihatan (dulu rasa macam zombie)
- Kulit saya lebih sihat
- Badan saya pun lebih sihat dan bertenaga. 

Itulah antaranya. 

Shaklee supplement apa yang saya makan dan amalkan. Nilah dia....


Mari kita lihat kelebihan set ni.

B-Complex : Vitamin B3 yang terdapat dalam B complex membantu melembapkan dan memberi perlindungan kepada kulit. Ia juga membantu mengurangkan kegatalan dan merah-merah akibatkulit kering.

Vitamin C : Sebagai anti-oksida yang melawan radikal bebas yang menyebabkan kerutan, kulit bergelambir, dan tanda-tanda penuaan lain. Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit (anti-aging & anti wrinkle)

Vitamin E :  Vitamin larut lemak yang berfungsi sebagai anti-oksida. Agen anti-penuaan yang membantu mengurangkan garis-garis halus. Ia juga berfungsi meransang kelembapan kulit semula jadi dan membantui mencegah kanser kulit.

Credit: Hanis

Satu lagi yang sangat penting untuk diamalkan ialah banyak minum air. Bukan minum air banyak sekaligus ya tapi minum dengan lebih kerap. Saya dulu pun payah nak minum air banyak, asyik nak ke toilet jer. Tapi nak cantik punya pasal buat lah jugak. Paksa diri tu...

So, apa tunggu lagi. Jangan pendamkan hasrat hati nak cantik tu. Nak best price? Bole aje? Caranya hubungi saya. 

Ok lovelies..hope to hear from you soon... take care.

* Perlu diingatkan bahawa produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...